streda 22. septembra 2010

QUÉBEC CITY (LA VILLE DE QUÉBEC)

Posnažím sa opísať Québec – ako ho vnímam, čo som o ňom a jeho obyvateľoch zistila za tie dva týždne, čo som tu.
- Počasie: Letá sú tu nehorázne horúce a zimy neskutočne studené (to ešte len zažijem!). Charakteristické sú veľké zmeny teploty – zo dňa na deň sa môže v pohode ochladiť aj o 15 °C. Nedávno tu bolo asi 32 °C a zo dňa na deň teplota klesla na cca 15 °C. Nepríjemné...
- Milujem Vieux Québec = starý Québec, teda staré mesto. Vždy keď sa ma kamaráti spýtajú, kam chcem ísť večer alebo poobede von, zaručene poviem le Vieux Québec! :) Btw, majú tu vianočný obchod (!), ktorý je otvorený celý rok. Bolo mi dosť divne, keď som 30. augusta vstúpila do obchodu, v ktorom všetko svetielkovalo, v ktorom sa nachádzali obrovské vyzdobené vianočné stromčeky, a v ktorom hrali najznámejšie vianočné koledy.

 Château Frontenac...symbol Québecu


 Vieux Québec :)

- Ľudia sú tu neskutočne priateľskí. Hocikedy idem po ulici a človek, ktorého som nikdy pred tým nevidela, sa mi pozdraví: Bonjour! Raz sa mi dokonca jeden ujo aj prihovoril – ako sa mám, čo mám nové, ako idú prázdniny :). Základom tu je "le sourire" = úsmev. Zamestnanci, ktorí pracujú s ľuďmi, sú stále milí a prívetiví. Ešte sa mi tu nestalo, že by na mňa predavačka alebo vodič autobusu chmúrili. Na Slovensku sme si už zvykli na zazerajúce predavačky. Ale tu také niečo neexistuje.
- Nepáči sa mi tu TAX. Niečo ako DPH (alebo čojaviem čo to je :D). Proste, vojdeš do obchodu, vyberieš si výrobok napr. za dva doláre, no pri pokladni zaplatíš viac ako dva doláre, pretože ti prihodia ešte nejakú sumu ako tax (neviem koľko percent z ceny, ktorá je uvedená na výrobku).
- Všetko je tu iné ako doma. Kľučky a zámky na dverách, architektúra, spôsob otvárania okien (!), vypínače na svetlo aj semafory.
 Semafor pre chodcov :D

- Som tu už dva týždne a ešte nebol taký deň, kedy by som nevidela aspoň jednu veveričku. Sú všade!!! V záhradách, pri škole, na cestách, aj na námestí :D.
 Kanadská veverička :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára