sobota 14. mája 2011

MAREC, ČASŤ PRVÁ


4.3. sa konala na škole Roulathèque – discotéka na kolieskových korčuliach. Bol to finálny projekt jednej mojej kamarátky. V piatok sme mali v škole voľno, tak som jej šla pomôcť s výzdobou spolu s ďalšími troma babami. Večer o 19:00 sa všetko začalo. Prišla hŕba ľudí a zábava sa mohla začať. Ja sa teda korčuľovať neviem, ale za jeden večer som sa to slušne naučila, haha. Discotéka sa niesla v duchu 70. rokov a niektorí zúčastnení mali vyzdobené svoje helmy.  Bola to vcelku cool akcia. Pred polnocou som sa pobrala domov.  

 Maria, Cass, Laurence a Cathrine

 Som sexy, ja viem :)

 Cath a jej skvelý obed

 Navždy dieťaťom :P

 Príde mi to ako taká pravá stredoškolská americká fotka :D

 Rock you like a hurricane! (Na fotke Laurence - realizátorka projektu)

 Profesionálny korčuliar za jeden večer, haha
 
 Keď hlad útočí a nablízku nie je žiadny nôž

 Nech žije retro!

 Maylee :)

 Love you

 Cass a Cath

V sobotu 5.3. som bola u Dorotey doma. Mali sme sa ísť lyžovať, ale dosť mrholilo, tak sme sa rozhodli, že si radšej postavíme snehuliaka. Pri dome mali toľko snehu, že sa tam len v čižmách prejsť nedalo, takže sme si museli obuť snežnice. To bola ale sranda. Raz som sa pokúsila zaboriť do snehu, aby som zistila, aký je hlboký. Zapadla som tak, že ma musela Dorotea s jej host bratom vyťahovať :D. Neskôr sme sa guľovali. Ja s Doroteou proti jej host bratovi. Pravdaže sme prehrali. Ach, tie hory snehu mi asi aj budú chýbať. S kamarátmi a snehom si užijete toľko srandy. Večer sme sa najedli, pozreli zopár filmov a pobrali sa spať. V nedeľu ráno sme s Doroteiným host otcom a jeho kolegom išli do Montréalu. Celý deň som strávila len s Doroteou, chodili sme po obchodoch. Kúpila som zopár suvenírov a jedny letné šaty.  Navečerali sme sa a večer okolo 22:00 som dorazila domov.

 Moje šaty :)

Od 7.3. do 13.3. sme mali jarné prázdniny, o ktorých napíšem osobitný článok. Tu spomeniem len, že 13.3. (nedeľa) som menila host rodinu (tretia, posledná rodina). Teraz bývam v St-Foy, v jednom apartmáne. Moja host mama sa volá Lise, host otec Pierre, mám dve host sestry. Jednu som nestretla, lebo je na výmene v Nemecku. Volá sa Marie-Pierre a má 17 rokov. Druhá sestra je doma, volá sa Gabrielle a má 21 rokov. Štvrť, v ktorej teraz žijem je veľmi kľudná a je tu veľa pekných miest na prechádzky. Pri dome je aj bazén, ktorý však otvoria až v júni. Mám izbu s manželskou posteľou, písacím stolom, jednou komodou, jednou skriňou a to je asi tak zhruba všetko. V nedeľu som sa teda viac-menej celý deň vybaľovala. 

16.3. večer sa konalo na škole jedno divadelné predstavenie – finálny projekt jednej baby zo školy. Herci boli moje spolužiačky plus niekoľko realizátorkiných kamarátov mimo školy. Názov divadla: Robert Lepage – Hommage. Bolo to celkom zaujímavé, ale malo to dosť technických problémov, čo dosť prekážalo.

 Najlepšia herečka! (mňa si nevšímajte, veľmi sa na sebe smejem :D)

V piatok, 18.3., sme mali taký voľnejší deň v škole. Mali sme na výber viacej akcií a mohli sme si vybrať  jednu, ktorú chceme robiť (toto je obdivuhodná veta :D). Ja som si vybrala pozeranie filmu doobeda (ten film som už raz videla, tak som nakoniec strávila dopoludnie s Cass) a poobede som sa zúčastnila cabane à sucre – typická kanadská aktivita. Opis: dorazili sme do takého dreveného domčeka v lese. Dnu hrala tradičná hudba Québecu. Posadali sme si a jedli sme tradičné québecské jedlo a na záver palacinky s javorovým sirupom (mňam!). Po jedle sme sa vybrali von, pred chatku, kde už bolo všetko prichystané na jedenie javorových lízatiek. Na doskách bol nasypaný sneh. Všetci sa okolo týchto dosiek rozostavili s malými drevenými paličkami v rukách. Z jednej búdky vyšiel ujo s krčahom horúceho javorového sirupu, po kúskoch ho vylial na sneh a keď sirup začal tuhnúť, tak sme si ho natočili na paličku a vzniklo nám lízatko. Takto sa to opakovala veľmi veľakrát. Keď som nezjedla 5 takých lízatiek, tak ani jedno. Mňamky-mňam. Život v Kanade je tak sladký, haha.






 Koláčik s javorovou polevou

 S Laurence



 S Cath

 Doska so snehom

 Získavanie javorovej živice na výrobu sirupu

 Vyliatie horúceho sirupu na sneh




V sobotu, 19.3., ma host otec zobral na okružnú jazdu po Québecu v malom lietadle. Jeho hobby je totižto pilotovanie. Pridám veľa fotiek, bolo to naozaj krásne. Na oblohe ani mráčka a videla som krásne celé mesto. Mala som aj slúchadlá a mikrofón a v slúchadlách som stále počula ako tam veža neustále niečo hlásila: dávajte pozor, aby ste sa nezrazili s lietadlom, ktoré letí pod vami; máte povolenie na let na sever, atď. Dokonca som si vyskúšala aj pilotovanie! Riadne mi lepilo, keď mi host otec povedal, že mám ísť doprava a nechal ma riadiť na pár sekúnd lietadlo. Našťastie sme ale šťastne pristáli a mne sa splnil jeden z mojich snov. Letieť v malom lietadle/ v balóne.

 Naše lietadlo


 Pravý korman - môj korman :D


 Iba kus som sa bála...




 Moja škola


 Symbol Québecu, Château Frontenac




Vodopád Chute Montmorency
 



 Lyžiarske stredisko








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára