streda 27. októbra 2010

ČO NEMÁM RADA NA QUÉBECU

Nie je toho veľa, ale predsa nemôže byť všetko dokonalé.
1. TAX – už som to spomínala. Vyberiem si v obchode niečo za 10 dolárov, no pri pokladni zaplatím 10 dolárov aj 30 centov. Neviem presne koľko percent zo sumy sa prirátava, takže toto berte čisto ako príklad :D. Strašne nemám rada, keď si idem kúpiť Colu, vyberiem z peňaženky jeden dolár, prídem k pokladni, podám predavačke mincu a kukne na mňa, že: „A 30 centov?“ :D
2. Počasie – jeden deň svieti slnko a je strašne horúco a na druhý deň je treskúca zima a prší. Všeobecne tu veľmi veľa prší (a ja nemám rada dážď) a fúka vietor. Ale taký vietor, že sa ohýbajú ešte aj semafory :P. Pocitová teplota je vždy nižšia ako reálna, možno je to tým, že sme blízko rieky. „Teším sa“ na zimu... -30°C a aspoň 4 metre snehu, ktorý sa roztopí v apríli, haha.
3. Mobilový systém (!) – mesačné poplatky za používanie mobilu sú nehorázne vysoké! Veľa mladých tu nemá mobil vôbec (nie ako u nás, že už aj 6-ročné deti majú vlastný telefón), ale úplne každý tu má pevnú linku, pretože tá je tu lacná. Fakt sú mobily fest drahé. Ak chcete mať mobil a aspoň nejako to finančne zvládať, tak si musíte vybrať nejaký „balík“. Napr. že môžete volať len 5 čísel alebo posielať len smsky. Ja mám taký balík, že môžem telefonovať v piatok po 18:00 a cez víkend a môžem smskovať neobmedzene (môžem volať aj cez týždeň, ale to je už za neskutočné peniaze).


Môj mobil

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára