pondelok 14. februára 2011

MONTRÉAL, 7.1.2011

Ráno okolo 7.00 sme s host mamou nasadli do auta a išli sme vyzdvihnúť Doroteu. Cesta do Montréalu trvala asi 2 hodiny a 30 minút. Dorotea celú cestu spala, ale ja som sledovala krajinu. Je to druhýkrát, čo som opustila mesto Québec. Dozvedela som sa, že Montréal je mesto na ostrove, a že je väčší  ako hlavné mesto Kanady, Ottawa. Zaparkovali sme auto a vydali sa ne celodennú prechádzku po meste. Na architektúre Montréalu je veľmi zaujímavé to, že veľmi veľa historických budov, kostolov sa nachádza hneď vedľa moderných budov, mrakodrapov. 



Prechádzali sme sa mestom a fotili sa pri rôznych zaujímavých sochách. 


Prechádzali sme popri štadióne, kde sa hrá hokej, zastavili sme sa na stanici metra, navštívili sme niekoľko kostolov, prechádzali sme sa v starej časti mesta, prešli sme čínsku štvrť. Videli sme súčasné umenie (výstava v meste), naobedovali sme sa v jednej reštaurácií a poobede sme sa zastavili v Starbucks na jednu horúcu čokoládu. Kúpila som si odznak QUÉBEC na moje ROTARY sako a tričko s nápisom Montréal. V Montréali sú naozaj veľmi pekné poštové schránky :D. Boli sme v turistickom informačnom centre a Dorotea si zobrala do tašky úplne VŠETKY prospekty o meste, ktoré boli zadarmo :D. Keď sme prechádzali Čínskou štvrťou, mala som igelitku, v ktorej bolo moje nové tričko a fľaša Sprite-u. Išla som sa napiť, pozriem sa lepšie a celý Sprite som mala vyliaty v taške :D. Vyliala som ho z tašky a všetci okoloidúci na mňa pozerali, že prečo vylievam vodu z tašky. Moja slovná zásoba utrpela veľkú ujmu súdiac podľa tejto poslednej vety, haha.
 Hokejový štadión







 Študuje sa mapa

 Poštové schránky

 Aj v Montréali robím reklamu Slovensku

 V Čínskej štvrti

 Výstava moderného umenia




 V Montréali sme aj nakupovali. Boli sme v obchode ESPRIT, kde nás privítal predavač v obtiahnutých nohaviciach, tričku a s namaľovanými očami slovami: „Ahojtéé, vitajte v našom krásnom obchode. Poobzerajte sa, máme veľké zľavy. Nakupujte a zabávajte sa, vohohouu!“. Nakupovali sme a prihovoril sa mi znova. Ja som mu odpovedala po francúzsky, pravdaže s troškou akcentu, takže sa ma hneď spýtal, že skade pochádzam. Ja že zo Slovenska (kládol mi otázky po anglicky, no ja som odpovedala po francúzsky) a on na to: „Slovensko, Slovensko, čo viem o Slovensku?!“ Tak som mu pomohla: „Halák?“ A on: „Here we go!“ :D Keď sme opúšťali obchod, zakričal za mnou: „Goodbye, miss Slovakia!“. Na záver nášho výletu som si ešte kúpila slúchadlá do MP4 a potom sme vyšli autom na jeden kopec, z ktorého bol nádherný výhľad na celý vysvietený Montréal. 

V Montréali je všade počuť angličtinu. Idete po ulici a neviete, či ste v Québecu alebo v anglofónnej Kanade. Nepáči sa mi to! No zase na druhej strane, pre turistov je jednoduchšie dohovoriť sa. Montréal je veľmi pekné mesto, ale ak by som si mala vybrať medzi Montréalom a Québecom, vyberiem si jednoznačne Québec. V tento deň sme prešli neskutočne dlhú trasu a po návrate domov sme boli rady, keď sme sa mohli zvaliť do postele. Som veľmi vďačná mojej host mamke, ktorá nás do tohto mesta zobrala a pripravila pre nás jeden skvelý výlet. Je absolútne skvelá ;).

2 komentáre: