štvrtok 25. novembra 2010

A DNI BEŽIA AKO HODINY. . .


=> Zažila som oslavu narodenín v thajskom štýle! Exchange študentka Draft z Thajska nás pozvala na oslavu jej 17. narodenín. Oslavovali sme desiati  - Sopheng, Stefan, Andrea, Veronica, Noora, Virginie (ROTEX), Dorotea, Jana, ja a pravdaže Draft. Oslava sa začala večerou. Draft pre nás pripravila thajské jedlo.  Toto jedlo môžem charakterizovať jednou vetou: „Kaja, ak nemôžeš, tak vážne to nemusiš zjesť, ja sa neurazím.“ Nič štipľavejšie som v živote nejedla :D. Ani moja super štipľavá kapustnica spred mesiaca na toto nemala :D. Andrea a Veronica (Mexico a Ekvádor)  s tým pravdaže nemali problém, Sopheng si pýtal dupľu, Virginie bola na výmene v Thajsku, takže je už zvyknutá. Európa bojovala statočne, ale boj vyhrala len Noora, ostatní (vrátane mňa) sa celí červení v tvári vzdali a naliali do seba liter vody.  Za tým sme mali tortu, ktorá už našťastie neštípala a po večeri sme hrali ping pong, karty, rozprávali sa a pravdaže sa rozbaľovali darčeky. Draft dostala veľa zaujímavých dárkov (čokoládky, ponožky, karty, pohľadnice, náramky, CDčko), ale ten môj bol určite najúžasnejší :D. Malý zápisníček A (hlavne) francúzska kniha Tri malé prasiatka aj s CDčkom vo vnútri :D. A ilustrácie vo vnútri sú úplne perfektné. Spolu s Noorou a Janou sme u Draft prespali. Rozrpávali sme sa do noci a ráno nás čakali kráľovské raňajky. Palacinky, toasty, sladké chlebíčky, ovocie, čokoláda, zákusky, atď. Raj na zemi :D. Prejedla som sa ako nikdy. Po raňajkách po nás prišli moji host rodičia a Noora a Jana prišli na chvíľu ku mne domov. Naobedovali sme sa v reštaurácii, hrali na klavíri (všetky tri vieme hrať!), pozerali film a proste len tak sa poflakovali. Sobotná pohodička :). Večer ma prišla vyzdvihnúť Cass, moja kamarátka zo školy. Najprv sme pekne uložili jej dvoch malých bratov spať (boli sme samy s nimi doma), potom sme pozerali film Dear John (celkom pekný film, ale koniec bol viac než hrozný) a neskôr sme si tak trochu urobili mini discotéku :D. Srandy kopec. Prespala som u nej a na druhý deň ráno sa celá rodina vybrala na omšičku, po ktorej sa organizoval brunch, na ktorom sa zúčastnili asi štyri rodiny. Zoznámila som so skvelými ľuďmi, najviac som sa skamarátila s jedným chalanom (Alexandre) a s jednou babou (Karolane) . Sú to kamaráti Cass. Spolu s Cass, Karolane a jej ocom sme zbierali peniaze pre chudobných. Pekne prežitý víkend :).
 Všetko najlepšie, Draft :)


 Make a wish

 Stefan a Jana

 Andrea, Veronica, Draft a kúsok zo Stefana

 Draft a Les trois petits cochons (Tri malé prasiatka) xD


Noora, Jana a Kaja milujú Canadu ;)

 Cass a Karolane


 Vyzerá ako jeden dom, ale sú to dva domy v jednom. Teda v jednom takomto dome bývajú dve rodiny, ktoré sa navzájom nepoznajú. Vkuse sme zazvonili pri jedných dverách (keď sme zbierali peniaze) a ja som sa už pobrala k ďalšiemu domu, lebo som stále zabudla, že sú tam ešte aj druhé dvere = druhá rodina.

 Peniažteky pre chudobných

Na "brunch"-i sme tak trochu krali na klavíri :)


=>  Piatok (3. decembra) som mala v škole voľno, takže som sa celý deň balila, upratovala si izbu a prichystala ju pre Theresu (ona totižto teraz bude bývať v "mojom" dome). Piatkový večer bol jednoznačne jeden z najlepších večerov celej mojej exchange. 9 exchange študentov (Noora, Jana, Dorotea, Theresa, Draft, Veronica, Sopheng, Stefan a ja) sa vybralo na tradičnú vianočnú párty. Dorazili sme autobusom do jedenj reštaúrácie prečačkanej vainočnými ozdobami a plnej postarších ľudí. Veľká väčšina z nás si ironicky povzdychla: "To bude zábava." No nič sa nedalo robiť. Sadli sme si k stolu a navečerali sa. Po večeri začala hrať hudba (nič moderné, ale pesničky ako sa hrajú u nás na svadbách a oslavách 50ky). No keďže my sa chceme stále zabávať, nám to nevadilo ;). Najprv sa pravdaže nikomu nechcelo tancovať, no po nejakom čase ma Sopheng požiadal o tanec. Pravdaže ma "skvele" viedol :D. No a potom sa už pridali úplne všetci a pretancovali sme takmer celú noc. Najlepšie na tom bolo, že všetci mali hrubé svetre a čižmy, čiže bol každý mokrý ako myš. Každopádne, skvele sme sa zabavili a vytancovali :). Hodnotím na 1***. 

 Prvý tanec


Všetci zúčastnení


 Chcela by som brata ako je on ;)


Vkuse mi kradla čižmy! 


 The best friend :)

S Veronicou

Mladomanželská :D


We are the world

=>  Víkend bol už o trochu viac stresujúci. Začalo sa to mojím tanečným vystúpením v sobotu večer. Nebol to zas až tak veľký prepadák, zabudla som len dve časti choreografie, haha. Večer sa v našom dome zišla celá rodina, teda host rodičia a host starí rodičia. Starkí sa so mnou prišli rozlúčiť, keďže v nedeľu ráno mením rodinu. Nebolo mi práve najveselšie, ale utešovala som sa tým, že sa s nimi počas tohto roka ešte budem často stretávať. Zahrala som im na rozlúčku na klavíri, dobalila som si posledné veci a ľahla som si do svojej postele poslednýkrát. Ráno som sa zobudila s miernym chvením v žalúdku.  Nová rodina. Aké to tam bude? Čo keď ma nebudú mať radi? Čo keď mi tam nebude tak dobre ako v prvej rodine? Nechala som tieto otázky plávať a šla som raňajkovať. Najlepšie raňajky na svete :). O 10.00 dorazila nová host mamka a na prvý pohľad mi bola veľmi sympatická. Usmievavá, milá a priateľská. S námahou sme naložili všetky moje tašky do auta (mám tak trochu veľa vecí :D) a oficiálne som sa stala Mariinou dcérou, haha. Bývam asi tak 20 minút od môjho prvého domu v jednom neveľkom byte. Moja mama sa volá Marie-Hélene a mám brata, ktorý má 15 rokov a volá sa Léandre. Moja host sestra je na exchange v Taliansku a volá sa Camille. Keď sme dorazili do môjho nového domu, exchange študentka z Rakúska, Jana ešte nebola presťahovaná (ona tu totižto bývala doteraz), tak sme sa rozhodli, že sa pôjdeme prejsť a dáme si horúcu čokoládu v Starbucks :). Pokecali sme a našli sme moju cestu z domu do školy (do školy budem chodiť pešo, už nie busom!). Cesta trvá asi 25 minút.  Jana sa odsťahovala okolo 13.00. Poobede som bola na futbalovom zápase môjho brata a večer som si vybalila mojich milión päť vecí. Mala som tak trocha obavy, že nebudem mať kam všetko poukladať, ale nakoniec som prišla na to, že mám v izbe dosť veľa priestoru. Sprcha (opäť úplne iný systém púšťania vody. Kým som zistila ako to funguje, prešlo asi 5 minút :D) a nová posteľ (nechcela som odísť z môjho prvého domu, lebo som tam mala najlepšiu posteľ na svete, ale táto nová posteľ jej dosť dobre konkuruje :D:D). Prvé poobedie v novej rodine je za mnou a som spokojná :). 
 Nehanbím sa veľmi, iba trošku


 Jana mi toto napísala na privítanie :)



 Bratov futbalový zápas

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára